Amsterdam-Veldhoven | 24 februari 2015

Als tegenhanger van het patatje oorlog lanceert War Child het Frietje Vrede op 5 mei 2015, de dag dat Nederland 70 jaar bevrijding viert. Het streven is dat tijdens de zes weken durende actieperiode zoveel mogelijk cafetaria's, snackbars en frietkramen gaan deelnemen en het Frietje Vrede gaan verkopen. Ook andere verkoop- en uitgiftepunten van friet, zoals tankstations, festivals en bedrijfs- en sportkantines, kunnen meedoen. Met het Frietje Vrede koopt de consument voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij zijn patatje naar keuze. Daarmee maakt hij van zijn patatje een Frietje Vrede.

Zo draagt de consument met een klein gebaar bij aan iets groots; de opbrengst komt namelijk via War Child ten goede aan kinderen elders op de wereld die in oorlog verkeren. Bijvoorbeeld in Libanon waar tienduizenden Syrische kinderen deelnemen aan een van de War Child-programma's. War Child helpt in tien landen oorlogskinderen en biedt hen psychosociale hulp, onderwijs en bescherming. Zo haalt War Child de oorlog uit een kind. Zodat ze weer kunnen spelen, dromen, lachen en groeien. Want kinderen horen niet in oorlog thuis. Nooit.

Ondernemers van cafetaria's, snackbars en frietkramen kunnen deze actie van War Child ondersteunen door het Frietje Vrede onder de aandacht te brengen bij hun klanten, waarmee zij hen de mogelijkheid bieden een positief gebaar te maken rondom onze bevrijding. De Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en het Nederlands Frituurcentrum ondersteunen de actie. Ook enkele formules hebben toegezegd collectief mee te doen aan deze actie van War Child.

Voor de verkoop van het Frietje Vrede schaft de ondernemer via War Child een kant-en-klaar pakket aan. Het actiepakket bestaat onder meer uit vijfhonderd vredesvorkjes en bijpassend promotiemateriaal.

War Child promoot samen met vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum de actie via de landelijke en sociale media. De ondernemer die de meeste Frietjes Vrede verkoopt en/of de ludiekste actie organiseert, wint een Meet&Friet met een Bekende Nederlander die de campagne gaat promoten. Onder de aanmeldingen in de eerste week wordt een frituurbedrijf gekozen waar we het teaser-filmpje voor Frietje Vrede gaan opnemen.

Ondernemers die willen meedoen met de actie kunnen heel eenvoudig het actiepakket bestellen via FrietjeVrede.nl.  Een overzicht van de deelnemende bedrijven zal via verschillende websites en sociale media onder de aandacht worden gebracht van het grote publiek.

Zoeken