Allergenen-Leaflet en StickerDe Europese Unie heeft bepaald dat de voedselallergenen die de meeste overgevoeligheidsreacties veroorzaken voortaan op het etiket vermeld moeten worden. Voor niet-voorverpakte levensmiddelen die worden aangeboden in bijvoorbeeld restaurants en cafetaria's en ook bij de ambachtelijke slager en bakker, geldt dat vanaf 13 december 2014 de consument in de zaak geïnformeerd moet kunnen worden over deze allergenen en dat de informatie hierover te allen tijde in het bedrijf inzichtelijk gemaakt moet kunnen worden.

Cover Het Grote FrietboekEen ode aan het frietje; ruim 150 pagina's vol met historische én grappige feiten, foto's en verhalen over het frietje. Verplichte kost voor elke frietliefhebber!

Prijs: € 9,95 (excl. verzendkosten)

Omslag "Nationaal Snack Handboek"Dit is het Nationaal Snack Handboek. Het lexicon vol hapklare brokken, waarin alle snacks en belangrijke snacktermen alfabetisch zijn gerangschikt. Een boek waarin de nadruk helemaal ligt op onze vaderlandse frituurfolklore.

Prijs: € 12,50 (excl. verzendkosten)

Voorkant Feiten over VettenHet complete basiswerk over oliën, vetten en cholesterol

Het boek dat elke friturende ondernemer gelezen moet hebben!

Over vetten bestaan de vreemdste ideëen. Juiste, onjuiste en halve informatie worden snel door elkaar 'geklutst'. Geen wonder dat je als lezer soms de weg kwijt raakt. Het is een lastige materie. Wat het extra moelijk maakt dat niet alleen het soort vet 'goed' of 'slecht' bepaalt. De wijze van productie, de manier van opslag en ook nog eens het gebruik bepalen of een goed vet alsnog slecht wordt. Wil je alles weten over de waarheid achter vetten. Dan is dit het beste boek dat je kunt lezen waarin de waarheid over vet wordt verteld.

Voorkant McSuccesHet boek McSucces mag je niet missen! Wat is het geheim van 's werelds meest efficiënte merk? Auteur Ubel Zuiderveld geeft de antwoorden in zijn nieuwe boek McSucces, het eerste Nederlandse boek dat de bedrijfsvoering van McDonald's behandelt.

McSucces geeft de ins en outs van het McSysteem in al zijn facetten. Product, plaats, promotie en alle andere P's van de marketingmix komen aan de orde. En natuurlijk wordt uitgebreid stilgestaan bij het exploitatiemodel. McDonald's is immers dé wereldwijde pionier op het gebied van franchising.

Sticker geen alcohol en geen tabak v2 voorbeeldDe invoering van de leeftijdsgrens van 18 jaar voor de verkoop van alcoholhoudende dranken en het verkopen van tabak, heeft veel vragen opgeleverd bij het secretariaat van ProFri. Ook werd er gevraagd naar leeftijd-stickers. Volgens de Drank- en Horecawet dient namelijk de leeftijdsgrens voor de verkoop van alcoholhoudende dranken goed zichtbaar worden aangegeven bij de ingang van een horecabedrijf en bij alle verkooppunten van alcohol.

Zoeken

Onze officiële partners