België heeft sinds jaar en dag zijn Week van de Friet. Het Verenigd Koninkrijk viert jaarlijks met veel succes Chips Week. In Nederland, frietland bij uitstek, was het dan ook de hoogste tijd voor de Nationale Week van de Friet.

Het evenement wordt sinds 2014 op initiatief van ProFri georganiseerd en moet de komende jaren uitgroeien tot een branchebrede promotiecampagne van ons frietje, ondersteund door iedereen die een belang heeft bij een positieve beeldvorming bij de consument, want ons frietje verdiend beter.

De Week van de Friet is gericht op alle Nederlanders. De Nationale Week van de Friet wordt primair uitgedragen door professionele frituurbedrijven en dus niet via andere foodservicekanalen en foodretail.

Primaire doelstellingen van de campagneweek:

  • Bijdragen aan een betere kennis van het grote publiek over friet;

  • Bijdragen aan imagoverbetering van friet en frituurprofessionals;

  • De traffic van (nieuwe) gasten naar frituurprofessionals bevorderen;

  • Een bijdrage leveren (op de middellange termijn) aan het stoppen van volumekrimp;

  • Secundair in de opstartjaren: bevorderen van het frietvolume in de campagneweek.


Alle professionele frituurders van Nederland, leden en niet-leden van ProFri kunnen deelnemen aan de Week van de Friet. Deze campagneweek wordt ieder jaar in de eerste volle week van oktober georganiseerd. Gedurende 9 dagen zetten we van zaterdag tot en met de zondag daarop het frietje in het zonnetje.

 

Kijk voor meer informatie op de website van de Nationale Week van de Friet

 

Logo Week van de Friet

Zoeken

Onze officiële partners