Veldhoven | 27 maart 2014

Jong Food B.V. uit Rijen heeft voor haar 25% Rundvleeskroket en Goulashkroket, het 100% Exclusiviteitszegel gekregen van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri). Op 27 maart 2014 tekende Koen de Jong de verklaring die hoort bij het zegel van vakvereniging.

Jong Food kent zijn ontstaan in 1927 als Tilburgse Slagerij H.A. de Jong. In die tijd gevestigd aan de Enschotsestraat. Momenteel bestaat de directie uit de broers Koen en Bart de Jong. Onder de merken Fijnko en JongSoep produceren zij op ambachtelijke wijze een breed assortiment soepen, fonds en bouillons.

De laatste jaren bewijzen de gebroeders De Jong zich steeds meer als specialist van ambachtelijke bereidingen. En werd het tijd voor een nieuwe stap. Jong Food startte in 2013 met de productie van traditionele snacks onder het merk "De Jong kracht van ambacht". Het oprichten van het merk De Jong en daarbij karakteriserende afbeeldingen van de grootouders op de verpakkingen wordt gezien als een eerbetoon aan de vorige generaties van familie De Jong.

"Met de producten van De Jong kiest u voor kwaliteit, ambacht en traditie."

Koen de Jong tekent exclusiviteitszegel ProFriDeze ambachtelijk bereidde "nieuwkomers" worden door vakvereniging ProFri gezien als een parel die zij graag naar de toekomst toe exclusief wil behouden voor de professionele frituurder.

Een product dat het 100% Exclusiviteitszegel draagt van vakvereniging ProFri, onderscheidt zich primair door hoge kwaliteit en is uitsluitend bij frituurbedrijven of andere bedrijven binnen de horeca, catering en fastservice, voor de consument verkrijgbaar. Afspraken over deze exclusiviteit worden bezegeld in een overeenkomst tussen ProFri en de betreffende fabrikant die voor een of meerdere van haar producten voor dit zegel in aanmerking komt.

De 25% Rundvleeskroket en Goulashkroket van De Jong zijn het 4e en 5e product die het zegel mogen dragen. De Souflesse, Max Patat en de Brander Mayonaise van Oliehoorn gingen de twee kroketten van De Jong voor. De vakvereniging, die het zegel in 2013 introduceerde, is met meerdere fabrikanten in gesprek die voor een of meerdere van hun producten het zegel hebben aangevraagd.

Waarom dit zegel van ProFri

Het 100% Exclusiviteitszegel van ProFri is bedoeld om de uitstroom van kwaliteitsproducten, vaak groot gemaakt door de professionele frituurder, richting de retail een halt toe te roepen. Het zegel is nadrukkelijk ook bedoeld voor producten die nu nog minder bekend zijn, maar hard op weg zijn om dit te worden. De vakvereniging wil deze parels exclusief behouden voor de sector en innovatie bevorderen.

Onderscheiden met vakkennis, vakmanschap en exclusiviteit

Vakkennis en vakmanschap en het zichtbaar maken ervan richting de consument, staan bij de vakvereniging in een hoog vaandel. De branche is gebaat bij kwaliteitsproducten die niet op elke hoek van de straat en in de supermarkt te koop zijn. Met deze producten kan de frituurder zich positief onderscheiden. Een professionele bereiding waarborgt bovendien dat de smaak van producten, die met zorg en aandacht ontwikkeld en geproduceerd zijn, volledig tot hun recht kome

Zoeken